Poděkovala jsem prasátku.

13. 02. 2013 8:08:08
Umývám nádobí a přemýšlím, co ještě stihnu udělat, než začnu vařit oběd. Pak jdu uklidit rozsypané pastelky, poházené hračky, o které zakopávám, dám polodrahokamy zpátky na misku, přebalím počůraného synka a oblékám mu nové oblečení. V hlavě mi běží: „co vlastně uvařím dnes na oběd? Něco rychlého, ať to mám z krku a stihnu ještě vyprat a zamést podlahu“. Přeruší mě můj nahatý syn, protože se rozhodl při přebalování, že by to mohla být skvělá sranda utéct a nechat se honit po celém bytě nejlépe až do oběda.

Takže honím to rozkošné veselé děťátko, které je právě nejšťastnější na světě, protože má výbornou zábavu, a přemýšlím, proč vlastně přemýšlím. Najednou si uvědomuji rozdíl mezi mnou a mým synem. On žije teď a to ho dělá šťastným, nepotřebuje mít suchou plenku a nové čisté oblečení, on se teď potřebuje smát, potřebuje běhat, takže to dělá. Já žiji v „za chvíli“ v „za hodinu“ v „zítra“ a někdy taky „ před lety“ a nejsem v té chvíli šťastná. Když bych měla na tento stav najít vhodné slovo, bude to: nepřítomná, jakoby pluji na nějaké vlně budoucnosti nebo minulosti, ale ne v přítomnosti. A tak si říkám per to čert a jdu se honit s klukem a užívám si ten jeho smích, nezlobím se na něj, já mu moc děkuji, za to, že mi vymyslel úžasnou hru na zpřítomnění.

Pak jdu krájet cibuli u toho myslím na to, kolikrát za den jsme my lidé takto opravdu v realitě, v té chvíli, v té činnosti, kterou právě děláme a jak často v ní nejsme a plujeme na nějaké vlně „tam“. Samozřejmě vím, že musíme občas něco naplánovat a promyslet důsledky, ale mě se zdá, že jsme se v tomto myšlenkovém světě, který rozhodně není momentální realita, naučili být déle než je nutně potřeba. Je také těžké v dnešním světě virtuální reality být jaksi stále „přítomen“ učí nás to média, která nám nabízejí spoustu témat, které bychom měli probírat, spoustu uměle vytvořených lidských vztahových konfliktů. Tím vším si plníme hlavu, to vše se stává obsahem naší mysli, která vše třídí. No a my jsme tohoto třídění většinou účastni. Těžko nám pak zbude čas a místo pro prožívání činnosti, kterou právě děláme, aniž bychom zároveň nebyli myslí ještě někde jinde. Zkuste se třeba při řízení auta zaměřit pouze na řízení, jak dlouho vám to vydrží? Nebo když procházíte parkem, jak dlouho jste tělem i myslí se stromy a jak dlouho v práci nebo se svým partnerem.

Krájím maso, začnu se na to soustředit a napadne mě, že tomu zvířeti, které mi dalo potravu, poděkuji a v té chvíli si vzpomenu na indiány, kteří zvířatům poděkují, když je uloví. A tak poděkuji i té cibuli a je mi najednou dobře a napadne mě, že vám to napíšu.

Autor: Milada Jašová Nováková | středa 13.2.2013 8:08 | karma článku: 15.55 | přečteno: 713x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jiří Kačír

V USA je standard jen 10 dní dovolené ročně a ne každá firma nabízí volno o všech svátcích

V posledních letech jsem se několikrát zajímal o možnostech práce v USA. Na toto téma jsem četl řadu názorů a článků, realita pracovních podmínek v této zemi mi trochu vzala iluze.

29.3.2024 v 16:04 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 76 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 19.04 | Přečteno: 269 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 55 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 12.27 | Přečteno: 153 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1304

jsem maminka dvou ratolestí a manželka jednoho muže, arteterapeut, miluji přírodu, rostliny, zvířata, živly, barvy života. Arteterapie /http://moje-arteterapie.webnode.cz/  

autorka webu www.navrat-k-dusi.webnode.cz 

předsedkyně Spolku pro rodinu http://spolek-pro-rodinu.webnode.cz/

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...